söndag 31 maj 2009

Slutet på denna månad!

Jaha, då var det sista kvällen på denna månad...va härligt! ;D
Det var ett tag jag skrev ett inlägg nu; hela 6 dagar sen...tror jag...

Det har väl inte hänt speciellt mycket denna vecka. Jag satt från söndag till onsdag och jobbade med projektarbetet. På onsdag förmiddag blev jag klar! Äntligen!
Därefter slappade jag resten av den dagen tills jag på kvällen åkte upp till skolan för att vara social och lämna in mitt sista arbete.

Jag tog med mig min film som jag köpt "Patrik 1,5" som jag och alexarna kollade på i biorummet på skolan. Jag såg den på bio i höstas och fastnade helt för den! Den är en va de bästa filmer jag har sett på ett bra tag. Det är en film som jag rekommenderar till så många som möjligt. Den har allt, både det roliga och det allvarliga.
Även alexarna tyckte om den! :D

På torsdagen var det dags att lämna in mitt arbete som jag har jobbat med hela maj-månad. Jag hade bestämt tid med min handledare och han hade sagt 10.30, och därför tog jag sovmorgon till 10. Han får tag på mig när jag håller på med att häfta ihop några andra papper och menar att han ville träffas vid 9.30. Han hade skrivit fel i sitt mail till mig. Men det var lugnt. Jag lämnade in det till honom och vilken lättnad jag kände! :D Däremot tyckte jag synd om min handledare som fick ett arbete på 55 sidor att läsa igenom. ;P
Sedan blev det slappa igen tills det var dags att åka hem igen.

På fredagen följde jag med brorsan när en av hans kompisar tog studenten från Munkebäcksgymnasiet. Usch! Det var proppfyllt av folk och säkert 25 grader eller mer. Man svettades i floder. Dessutom såg jag inget av när han sprang ut...stod en massa folk i vägen. Jag stannande bara tills han åkte iväg med flaket, sen bar det av hemåt igen för att läsa några mangor som skulle varit inne på torsdagen.

På lördagen drojag ut på en liten loppis-vända. Jag hann sticka till Röda korsets second hand-butik, Kommersen och Myrorna. Jag fick faktiskt fyndat en del grejer; tre muggar med kattmotiv för 15 kr (vet inte riktigt om de är fina eller fula), en skjorta för 40 kr, en kavaj för 60 kr, ett set med 8 "snapsglas" och en tillhörande kanna för 40 kr (oxå osäkert om de e fina eller fula) samt en present till morsan på mors dag.

Sedan drog jag ut till ön. Där ute var redan mamma och Fjodor, mitt systerbarn. Jag spenderade kvällen med att stirra runt på nätet. Det var verkligen nästan perfekt, enda var att jag hade en liten söt pojke som störde mig hela tiden! ;)

Idag gick jag upp halv 7 på morron och fixade ett par mackor med färskpotatis från igår som pålägg samt ett glas berocca. Hade jag vetat hur man gör kaffe hade hon fått det... :P
Vid kvart i 7 blev det en liten sång och hon fick sin frukost och present. Medan hon gick upp för att fixa frukost till lillen så gick jag och la mig igen. ;P

Även idag följde jag med på loppis-vända. Jag hittade inte så mycket som jag trodde att jag skulle men det är väl bara bra. När jag kom hem efter att ha spenderat uppemot 5 timmar ute i solen, så märkte jag att jag har bränt mig så in i ... Fast det är så det blir när man glömmer solkräm.
Efteråt blev det slappande framför datorn igen. Det var typ det man orkade med... :D

Nä, nu måste jag sova! Blir kanske en lång dag imorrn! Man ska ju på studentutsläpp på Schillerska och sedan studentmottagning. Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar