tisdag 9 juni 2009

En månad som kallas juni...

Ja, nu har det ju ioförsig varit juni ett bra tag men bättre sent än aldrig! :D
Denna första period av juni har verkligen varit huller om buller. Ända sedan första dagen av månaden har det varit planering inför studentmottagningen som jag och brorsan hade i fredags. :D

Fast det känns ändå inte riktigt som jag gjorde speciellt mycket, eller rättare sagt så kommer jag inte ihåg vad jag gjorde. ;P

Men, fredagen blev en succé! :D Dock var jag lite död på morgonen när jag gick upp...kvällen innan kom Becca över och pluggade på min dator och sen blev det så att hon stannade hela natten. Jag hade lånat ut mitt rum till min gudmor, så jag var förpassad till vardagsrummet, där också Becca satt och skrev på de sista arbetena till gymansiet. Det slutade med att jag inte somnade förrän vid halv 3 på natten, och vaknade därefter vid 5 då Becca stängde av datorn. Sedan blev det inte direkt så att jag somnade om, utan datorn blev igångsatt igen och vi satt och kollade konstiga klipp på youtube till kl 6. Då steg mina föräldrar upp och blev smått förtvivlade över att vi var vakna och trodde att jag hade varit vaken hela natten. Det var ju inte bra om jag skulle hålla en studentmottagning på kvällen...men jag tröstade dem lite med att jag åtminstone hade sovit mellan halv 3 och 5.
Vi gick hursomhelst upp och åt frukost. Därefter stack Becca hem igen och jag blev tvingad av mina föräldrar att gå och lägga mig igen. Man borde ju se respektabel ut om man ska vara "Center of Attention" för en kväll.

Jag fick sovt i ett par timmar iallafall och sedan gick jag upp för att duscha innan jag och familjen skulle möta Lukas, brorsan, när han sprang ut från Trädgårn´. De vart lite slötid innan vi skulle dra också, så då gick jag omkring i lägenheten och bara "mojsade". :P

Sedan var det dags att dra iväg för att kolla när min ohängde broder sprang ut vid kl 15. Det vart speciellt, väldigt lite med folk om man jämför med de jag varit på innan nämligen på Munkebäck och Schillerska. Men det var alldeles lagom, inte för mykcet och inte för lite. Dessutom såg jag en från Dingle där...en från tvåan. Världen är alltför liten när det gäller Dingle...
Men det var en trevlig utspringning! Och sedan skulle han åka flak i 1,5-2 timmar. Jag drog hemåt igen när han hade kommit upp på flaket för att hjälpa till hemma innan allt började kl 5. Väl på spårvagnen, vem möter jag inte där om inte tre av mina kompisar som var inbjudna; Alex, Alice och Helena. Tillsammans med dem drog jag hemåt.

Det blev en stor fest med många människor. Det kom typ halva släkten, eller kändes så iallafall. Även mina bästa kompisar var där plus ett gäng av Lukas vänner. Det blev riktigt mysigt, även om det blev stressigt i början då alla anlände nästan med fem sekunders mellanrum. Man skulle hälsa, kramas och ta emot present och/eller blommor. Puh! Men det var faktiskt bara trevligt. Det är inte ofta man träffar stora delar av släkten, speciellt samtidigt.

Dagen efter blev det att ta det lugnt, inte för att jag hade festat mycket eller druckit mycket. Det var bara en väldigt lång och i mitten lite stressig dag. Det är tur att man bara tar studenten en gång i livet!
Det jag gjorde var att kolla på film med ett par av mina kompisar som hade sovit över för de bor en bit ifrån Göteborg. Sedan när de drog hemåt, följde jag dem till tåget och senare mötte jag Alex för att hämta ut valsedlar inför morgondagen.
Därefter bar det av hemåt för att öppna presenter! :D Jag fick jättemycket fina saker, dock så orkar jag inte skriva ner allt. Dessutom kommer jag inte ihåg så mycket! xD

Den natten sov jag ingenting...eller jo föresten, jag typ sov mellan fyra och fem. Då gick jag upp för att duscha och sedan vd 6 bar det av ut till Torslanda. Jag och Alex skulle vara värdar för en vallokal därute. Vi irrade runt i en timme innan vi hittade lokalen, och väl där fann vi att det redan fanns en hög med valsedlar...suck! Vi stack då hem till Alex gubbe och glodde på tv.
Därefter var det hem till min lokal för att del ut lappar.

Nä, nu dör internet om 3 minuter...

Godnatt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar