lördag 23 maj 2009

En helt normal lördag, typ...

Har det verkligen varit lördag idag? Det känns som om det var söndag idag...det kanske bara är jag som är virrig som vanligt. :P Jag får väl varna om att detta blir ett långt inlägg...

Det blev en lång dag igår. Jag gick upp tidigt, runt 9 och fick uppgiften att gå ut med hunden innan jag skulle iväg. Tog henne på en vända i regnet och återvände hem för att dumpa henne och sedan sticka till Biblioteket. Jag skulle möta Rebecca där och vi skulle fixa klart ekonomi-tjafset. Jag var där strax efter 10 som vi bestämt, får ett sms om om att hon precis har vaknat...hon bor ju ute i Angered så det tar väl en dryg halvtimme, 40 minuter för henne att dyka upp. Därefter går allt mycket bättre. Vi får fixat uppgifterna och skriver ut dem för sammanlagt 13 kronor, 1 kr/sida. Jag hinner fixa klart mitt etologi-arbete och sedan bär det vidare.

Min nästa uppgift var på banken för att fixa internet-konto eller vad det kallas och som tur är gick det riktigt fort. Jag drog vidare till nordstan för att besöka två affärer där, den ena för att återlämna en grej och den andra för att fråga en grej om min nya mobil som jag skaffade förra lördagen! :D

Efter jag var klar med allt på stan fick jag skynda mig hemåt. Det var ju snart dags för att sticka hem till Alexandra för att dra uppåt Strömstad idag. Helena skulle ha inflyttningsfest ikväll och vi skulle samåka hela vägen upp. Vi hade lite trassel först och kom iväg senare än vi skulle men vi kom iväg tillslut. Även Rebecca var med oss i bilen. På vägen hämtade vi upp Martina på Torp köpcenter, där vi också köpte en liten present. Därefter bar det upp till Dingle, plockade upp Sofie, och vidare upp till Strömstad. Väl uppe i staden hade vi stora problem med att hitta till huset men efter många om och men så kom vi fram. ;P

Det blev en riktigt trevlig kväll med goa vänner, alla från Dingle. :D Det var jag, Alex, Becca, Helena, Simon (hennes gubbe), Sofie, Alice (:D) och Martina. Vi åt gott med tacos som Simon hade lagat ihop. Han är en bra kock. Sedan kollade vi på film, "The Reaping". Väldigt konstig film som på slutet verkade hylla kristendom...väldigt speciell...
Den slutade runt 12, halv ett och då var det dags för oss i bilen att bege oss hemåt. Det var en lång resa hem, där vi stannade i Dingle på vägen och dumpade av Sofie och Martina. Sedan var det Beccas tur att bli avsläppt hemma i Rennebergen och sen släpptes jag av hemma i Majorna. När jag gick och la mig va klockan runt 3, halv 4. Trött...

Idag, lördag, så bestämde jag mig för att sova ut ordentligt. Det har jag förtjänat! ;D Dock var det någon här i världen som inte ville att jag skulle få sova ostört; vid 8.00 väckte pappa mig och frågade om jag kunde låna ut mitt fritidskort till Lukas, brorsan. Vid kvart över 10 så sms:ade Lukas mig och bad mig kolla tider från Partille så han var hemma innan 18. Jag kollade upp tider och sms:a honom. Han sms:ade mig igen vid 11, halv 12 och bad mig kolla upp en tid så han var hemma 17, 17.30 istället. Jag pallrar mig upp och kollar tider, sms:ar och lägger mig igen. Sedan sov jag till 15.00. Då tyckte jag att det räckte kanske med 12 timmars sömn. ;P
Resten av dagen har jag typ inte gjort något. Jag försökte registrera mitt mobilnr på mig för att kunna flytta över nr från comviq till 3. När jag ringde var klockan strax efter 4 och då får jag reda på att deras kundservice stänger 15 på helger...suck!
Jag hann dra iväg till stan en sväng också innan det stänger och sålde mitt Harvest Moon till Wii. Det var nämligen extremt tråkigt... :P
Efteråt har jag typ inte gjort nåt, bara kollat på film. Det blev "Phantom Of The Opera" och "EN Vampyrs Bekännelser". Två riktigt bra filmer! ;D

Nä, nu ska jag sova igen...måste orka upp imorrn för att plugga...tråkigt.

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar