onsdag 20 maj 2009

Hemma igen...


Ja, då var man hemma efter att ha varit uppe i Dingle sen i måndags. Den enda som verkade riktigt glad precis när jag kom hem var Taosan...hon viftade på hela rumpen! :D Jo, just det, kanske borde meddela att Taosan är familjens (mest min enligt vissa :P) hund. Hon är världens goaste hund! Förutom ibland när hon hittar något gott på marken utomhus (hon brukar gå lös) och snabbt som tusan så tar hon upp så mycket som möjligt i käften och springer all världens väg. Så långt bort som hon kan komma springer hon, och där kan hon stanna och glufsar i sig så mycket hon hinner innan man har hunnit fram till henne. Då tar hon resten i käften igen och springer vidare o s v...
Det är något irriterande...dessamma gäller nu när hon löper, då ska hon minsann fram till varenda hund och hälsa och sniffa...suck!
Men, men det är väl så att ha hund och hennes fördelar väger faktiskt upp nackdelarna! ;D

Ja, idag har jag försökt att jobba med lite skolarbete...det gick väl sådär...det är fortfarande problem med motivationen och jag har verkligen ingen lust att hålla på med skolarbeten just nu. Jag vet inte, men jag är inte direkt på humör...

Sen när man kom hem var ju morsan hemma och låg framför tv:n och kollade på typ uppdrag granskning eller nåt. Hon var typ jättetrött och hade precis (ungefär) kommit hem från nån utbildning eller nåt annat sånt tjafs. Ingen mat fanns det heller, åtminstone ingen lättlagad mat åt lilla mig som inte hade ätit nåt sedan lunch och då var det inte mycket. Så jag fick pallra mig iväg till affären med en liten peng och hundet med mig som drar som ett helt kompani. Efter att ha släpat hundet ifrån en liten typ chihuahua som bara ville skälla på Taosan medans hon så hemskt gärna ville fram och hälsa, så kom jag fram till affären. Där fick jag köpt mig några paket nudlar (mmm, gott! :D) och ett paket ägg som tanten (morsan) bad mig om. Därefter bar det av hemåt och Taosan, min lilla tjockis som går en person strax över knäna, hann med att skälla på hennes "ärkefiende"(de tycker inte om varandra) som är en gigantiskt Sankt Bernhard. Väl hemma var jag då klockan var ca 20.55, och klockan 21 skulle den spännande fortsättningen av en film som började förra veckan, gå på kanal 3. Jag hann inte göra min väntande mat förrän i första reklampausen. Det blev verkligen en snabb matlagning, jag kokade nudlar och stekte ett par ägg. En perfekt middag att njuta av framför tv:n med en go film och en ramlösa citrus.

Detta kunde varit en utomordentligt bra kväll framför tv:n med min mat, film och ramlösa om inte morsan tvunget skulle sitta och prata om studierna vid varje reklam. Hon bara klagar nuförtiden när det gäller dem, och jag har slutat lyssna...

Jag längtar verkligen tills jag har möjlighet att flytta hemifrån...det ska bli så gött! Det är inte riktigt samma sak att bo hemma nu som innan man började Dingle med internat och hela köret för tre år sen. Det känns verkligen helt fel att flytta hem igen...

Nä, nu ska jag sluta. Jag måste sova så jag orkar med att plugga imorrn...va skojigt! :P

Godnatt alla människor!

1 kommentar:

  1. Vad du tjötar :D Jag tror din motivation är borta för att du har tagit "studenten" redan. Då kan de inte vara så kul att ha kvar skolarbete.. men det kommer hörre :D Lycka till!
    Kram alex

    SvaraRadera