fredag 24 juli 2009

Satkärring!

Vilken dag det vart idag! Imorse åkte jag in tidigt, alltför tidigt...redan halv 9 på morgonen tog jag båten in. Jag skulle hämta ut förhandsvisnings-biljetter på Bergakungen och då skulle jag minsann vara tidig. Men först var det en sväng hem först för att dumpa lite grejer från ön. Jag var där tidigt, strax efter 11 var jag där och de öppnar vid halv 12. Väl utanför träffar jag på en liten tant som var jättetrevlig. Hon skulle också se om det fanns biljetter kvar. Först stod vi utanför men efter ett par minuter märkte vi att det var folk därinne. Strax därefter kom det ett litet gäng med människor som gick ut och då smet vi in. Detta var verkligen inte uppskattat av de som jobbade där, så det var närapå att vi blev utslängda. Men som tur var lät de oss stå innanför dörrarna som var låsta. Medans vi väntade stod vi och pratade och hon verkade vara en liten gullig tant. :D

Till slut var det dags och vi fick ett varsågod och rusade då fram till kassan. Jag tror att det fanns en hel del biljetter kvar, men hursomhelst så fick vi åtminstone två var. Hehe, jag ska gå på "U2 3D" på måndag med morsan. Det ska bli trevligt.

Därefter stack jag till stadsbiblioteket för att återlämna ett gäng med manga och ett par filmer samt två spel. Dessutom fick jag möjlighet att hämta ut ett gäng manga som jag hade reserverat.
På vägen till spårvagnen gick jag förbi koop och kom på att jag hade en grej att skicka, så jag gick in där för att kolla om de hade kuvert. Jag hittade ett paket på 10 st som jag köpte. Sedan hade de en "post" där. Jag behövde ju frimärken. Så jag ställde mig i kö och kom rätt så fort fram till en av de två som stod där. En ung tjej och en gammal kärring. Jag kom till kärringen. Jag började med att visa upp ett papper där jag hade skrivit ut information om brev som jag hade hittat på deras hemsida. Hon trodde antagligen att jag först skulle hämta ut nåt, men när jag sträckte fram denna lilla lapp och sa att jag ska skicka ett brev, ett sådant som står på pappret, då blev hon jätteotrevlig och frågade om jag skulle skicka den lilla lappen och varför jag hade den typ. Men jag sa att "nä, jag ska skicka en dvd". Då ville hon att jag skulle ta fram den och såklart så låg den längst ner i vagnen jag hade med mig. Så jag började att rota under sura blickar från kärringen, men efter bara kanske 20 sekunder max så gick hon iväg för att hjälpa en annan! Precis då får jag upp filmen och lägger den på disken. Hon hjälper klart den andra personen och kommer tillbaka till mig igen. Hon frågar surt om jag har kuvert, varpå jag rotar fram dem jag precis köpt. De är inplastade så jag står där 10 sekunder och fumlar med detta medans hon bara står och stirrar surt på mig. Till slut får jag fram ett kuvert och hon frågar, ännu surare än förut om jag har en adress? Jag svarar att det har jag på mobilen och drar fram den och letar upp adressen. Då frågar hon surare om den ska skickas inom Sverige som att jag skulle ha förstått att det var det hon frågade efter. Därefter får jag som tur är mina j*vla frimärken från surkärringen och kan äntligen slippa henne! Snacka om att hon inte borde jobba i ett service-yrke med den attityden! Sen var jag tvungen att be om tejp, fast som tur var så var det bara den unga tjejen där då och hon var himla mycket trevligare.

Sen gick jag och var förbannad på surkärringen hela vägen hem till ön i ösregnet! Jag hade lust att slå till henne ett tag där! >:( Man beter sig inte så!

Men nu ska jag skita i det! Jag behöver aldrig träffa henne nåt mer. ;D
Och på lördag, blir ju imorrn så ska jag till Alex och träffa en massa vänner från Dingle och även andra. Det ska bli skojigt!

Nu ska jag äta nåt och sedan sova, och sova länge imorrn! Har lite sömn att ta igen! :P
Godnatt allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar