måndag 20 juli 2009

Stan igen...

Jo, då vart man inne i stan igen efter att ha vart ute på ön i säkert en vecka i sträck. Det känns väldigt lustigt...men ändå härligt! :D
Anledningen till att jag åkte in var att jag ska till tandläkaren imorrn bitti. Inte fullt lika skojigt... :P Men senare på kvällen ska jag och Alex sticka på bio och se på "Harry Potter och Halvblodsprinsen". Äntligen! Sen är det bara en film kvar...

Apropå filmer så har jag sett ett gäng filmer i helgen. Först i fredags så satt vi hela familjen (för en gång skull) och såg på "Porco Rosso" som jag hade lånat från biblioteket. En anime gjord av Studio Ghibli. Den var riktigt rolig! ;D Ioförsig så är de flesta av Studio Ghiblis filmer rena mästerverk. Sedan så såg jag och pappa på den otecknade "101 Dalmantiner" i lördags. Underbar den också förutom en hel del misstag som man som djurvårdare och hundägare märkte, men eftersom det är en barnfilm så får man se mellan fingrarna. Dessutom märkte jag en annan sak med den filmen och det är att han som spelar Dr. House, Hugh Laurie, var med i den! Han spelade en av skurkarna. Snacka om att jag blev paff när jag såg att det var han! xD

Nästa film jag såg var "Lejonkungen". Det är fortfarande en av mina favoriter inom filmens värld. Jag tror aldrig att jag kommer att tröttna på den. ^-^
En annan av mina favorit-filmer såg jag och mamma igår; "Titanic". Den är så bra! Dessutom satt jag och lipade genom slutet som vanligt. ;P Det är nog också en av de filmer som jag inte kommer att tröttna på att se, även om man borde vänta åtminstone ett par månader mellan gångerna. Därefter blev det "Lejonkungen 2; Simbas skatt". Den är inte lika bra som ettan men ändå rätt så gullig! Bra musik också.

Hehe, när jag kom hem nu så fick jag helt plötsligt låten "Borås, Borås" av Galenskaparna på hjärnan. Kanske kan bero på att jag ska flytta dit! xD
Hursomhelst så var jag bara tvungen att söka efter den på youtube och hittade då detta klippet här nedan. Lite extra prat med också. xD

Nu ska jag snart sticka och handla frukost inför morgondagen!
Ha de gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar