söndag 12 juli 2009

Borås!

Jag kom in på skolan!
Igår fick jag beskedet. Eller rättare sagt så ringde jag brorsan som satt vid datorn hemma, när jag satt på båten ut till ön igen. Jag bad honom att kolla min anmälan på nätet och då stod det att jag var antagen! :D Yay!
Jag ska flytta till Borås!

Fast det är enklare sagt än gjort. Att hitta en lägenhet därborta som accepterar hund är inte det lättaste här i livet...men jag fortsätter att leta! ;)

Dessutom har jag nu skaffat mobilt internet som jag ska ha sedan när jag flyttar, som jag änvänder ute på ön för tillfället. Så nu slipper jag flänga fram och tillbaka mellan stan och huset. ^-^

En till bra nyhet är att jag idag var och shoppade med morsan idag på stan och hon köpte en hel del nya kläder till mig på rean! Jippie! Tillskott till min garderob.
Däremot är jag helt slut efter att ha vart uppe sen 9 i morse för att ta båten till stan och sedan vara där till halv 6 på kvällen, för att åka direkt ut till ön igen. Då var man allt trött, hungrig och pissnödig! xD

Men nu ska jag sova, är trött som fan!
Godnatt alla glada där ute i livet!

P.S. Kom på att jag vill skryta lite med att min storebror Jonas också kommit in på sin skola, så han sticker iväg till Örebro i höst och stannar där i tre år...sen sticker Lukas, tvillingbrodern, till Amerikat i början av augusti och är borta i 4 år...Tänk! Hela syskonskaran utspridd i världen! Eller nästan iallafall. ;P Lukas i Santa Barbara, Kalifornien. Jonas i Örebro, någonstans. Maya i Skåne, Skåne. xD Sen har vi Simone i Göteborg och mig i Borås! Helt galet. ^-^ D.S.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att du kom in! Välkommen till Borås! :)

    Erik Wasselius på Högskolan i Borås informationsavdelning här. Ute och tittar runt i bloggvärlden lite och tänkte att jag kunde droppa ett par bra tips inför ditt bostadssökande.

    Högskolan i Borås Facebooksida:
    http://www.facebook.com/pages/Boras-Sweden/Hogskolan-i-Boras/12273171958
    Här finns bland annat en diskussionstråd om bostad där du kan lägga in en förfrågan. Ifall du inte hittar någon bra etta eller tvåa kanske du kan gå ihop med några framtida klasskompisar om en femma?

    Studentkåren i Borås:
    http://www.sib.hb.se/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=249
    Studentkåren har en av de bästa portalsidorna för bostadssökning genom tiderna. Här hittar du länkar till alla ställen där du kan hitta lägenheter. Börja söka här så får du en mycket bra start.

    Lycka till, så ses vi till hösten!
    Sväng gärna in på www.hb.se också och klicka på "Ny student" någon gång under sommaren, så hittar du lite praktisk information inför hösten.

    MVH
    Erik Wasselius, Högskolan i Borås informationsavdelning
    erik.wasselius@hb.se

    SvaraRadera
  2. Gud va roligt :D vilket program?

    SvaraRadera