tisdag 7 juli 2009

Helg med skåningar!

Hehe, syrran och hennes 4 ungar nere från Skåne är och hälsar på. De har vart här sedan i lördags och åker imorrn. De är underbara på sitt sätt, men det kan bli lite för mycket med dem ibland. ;P Allihopa, förutom den yngsta, har så mycket spring i benen att det är inte klokt. xD Men de är söta och alla har väldigt speciella namn; Den äldsta av min yngsta syrra, Mayas, barn heter Nilas. Han är 10 år, tror jag och börjar faktiskt kunna umgås som normala människor. Sedan har vi den näst äldsta som heter Loui och han är 8? Jag är inte riktigt säker, men han är ändå en riktigt go liten galen grabb! Därefter kommer Milton som är 5,5 eller 6,5, tror jag...håller inte så bra koll på det där! Även han är en riktig söting och lika eller ännu mer galen än sina bröder. Sist och även minst har vi Otis på 2,5 år. Jag har inte träffat honom så många gånger men jag tror att han är den lugnaste av dem, hittills. Han är verkligen jättesöt och går bara runt och skrattar! ^-^ Det enda jag tycker är "irriterande" gällande honom är att hans namn finns som ett märke på hissar och rulltrappor. xD Men det går inte att göra nåt åt, tyvärr! ;P

När jag ändå håller på med familje-relationer så kan jag presentera min äldsta syster och hennes barn. Hon heter Simone och har 3 barn. Den äldsta där heter Arjuna och är 14 år. En riktigt go grabb även han, dock så tror jag att han har börjat gå in lite mer i tonåringens roll nuförtiden. Näst äldst i den syskonskaran har vi Sofus på 12, tror jag, fyller 13 nu i höst. EN liten retsticka, umgås mycket bra med Mayas äldste, Nilas. Men det ska nog bli en gentleman av han med! ;D Den yngsta av Simones ungar heter Fjodor och fyllde precis 3 år strax efter midsommar. Han är också en liten sötnos, dock väldigt uppmärksamhetskrävande. Han vill alltid stå i centrum. Det är också han som har vant min vovve Taosan att orka med småskitar. Hon är visserligen fortfarande inte så förtjust i ungar under 4-5, tror jag, men de funkar bra nu. Det är ju bra om jag någonsin skulle skaffa någon liten unge i framtiden...fast just nu känner jag inte riktigt för det efter att ha tillbringat en hel helg med Mayas ungar. ;D

Ne, men det har varit en riktigt trevlig helg med dem, även om jag vart tvungen att sticka in till staden en gång per dag för att kolla post och mail. Vi har ju inget Internet där ute på ön. Och jag är alldeles galet spänd i väntan på beskedet från skolan om jag har kommit in eller inte! Men jag håller tummarna och hoppas! ^-^

Jag fick faktiskt ett erbjudande på bostad nu idag så jag ringde han som har hand om visningarna, men tyvärr så kunde han inte svara så jag lämnade ett meddelande på hans telefon med mitt nummer. Så nu får jag bara vänta tills han ringer upp så man kanske kunde bestämma en tid för att kolla på lägenheten. ^-^

Inget jobb för mig föresten hittills i sommar...fick precis mitt samtal från Amnesty som jag sökt och de sa att de sökte nån med tuffare personlighet, men det gör inte så mycket. Visst, det är tråkigt att jag inte fick det men jag hade åtminstone roligt i torsdags på intervjun. Och det var ju min första arbetsintervju som jag varit på så och det blev en positiv grej för mig så jag kommer att fortsätta att kämpa och se om jag kanske får nåt annat.

Nu ska jag ut till ön igen, men jag kanske skriver imorrn igen!

Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar