lördag 28 november 2009

Vilken kväll!

De har vart en spännande dag idag, eller främst kvällen har haft en hel del händelser som inte händer ofta. Inget allvarligt nu alltså, utan bara en liten pubkväll på student-puben som hade ordnat med live-band ikväll. Som alltid är jag där onödigt tidigt och har egentligen ingen lust att vara social, speciellt eftersom jag inte kände en enda av de få som hade anlänt. Dessa var då folk som jobbade plus kanske runt 10 pers till. Klockan var runt halv 10 och jag hade snackat med Therése som sagt att hon skulle vara där runt 10, så då tänkte jag att då slår jag mig ner vid ett bord och håller utkik.

Vid ett bord satte jag mig och lekte med mobilen, fastnade i ett av de förinstallerade programmen där man kunde göra egna små serie-stripar. Asgrymt, men ack så illa att sitta på en pub och göra serier >.<
Som tur var så kom en annan av mina klasskamrater som heter Jockum och vart social med mig strax efter 10 ;D Therése kom nog inte förrän strax efter 11 istället och det var runt då som förbandet började spela, som var riktigt dåliga apropå inget. De spelade verkligen inga bra låtar och det lät hursomhelst inte bra, man bara stod och väntade på det riktiga bandet skulle upp på scen. Tror att förbandet spelade typ 20 minuter och sen drog de igång radion ett tag istället...runt 12 kom det äntligen igång med den riktiga musiken för kvälllen. ^-^
Bandet heter Butterfly Imp och man kan lyssna på hela deras album på denna sida: http://soundcloud.com/butterflyimp

När de spelat klart så var klockan runt 20 i 1 och jag hade precis missat en buss, men bestämde mig för att dra hemåt så jag tog bussen 10 över istället.

Här kommer nästa flumhistoria från denna kvällen. När jag kom till busshållplatsen satt de en tjej och en kille på bänken medans en annan kille stod upp. Tjejen och killen som stod upp var ett par, varav tjejen var lite smått berusad och killen var nykter. Däremot var killen på bänken lite överförfriskad. Tjejen var pratglad och började prata med först killen på bänken och sen även med mig. Hon var riktigt trevlig men vi hann inte snacka så mycket eftersom min buss kom efter ett tag. Jag gick på och så gjorde även den överförfriskade killen. Eftersom vi hade snackat innan bussen så satte han sig bredvid mig, efter att ha frågat också, och vi fortsatte att snacka. Det fina var att strax efter att vi hade lämnat hållplatsen så frågar jag vart han bor då och vilken hållplats han ska av på och då visar det sig att han inte ska med min buss utan buss 6. xD Han hade möjligheten att hoppa av på resecentrum, men det orkade han inte eller nåt, så det slutade med att han åkte med mig hela vägen och han beslutade att han skull dra till sin kompis som också bodde på Tullen. Så den resan satt vi och snackade om massa onödigt grejs och var sociala, dock lite speciellt att, som helt nykter som jag var, snacka med en full människa. Som tur var var han fortfarande förståelig och det var ett trevligt samtal vi hade. ^-^ Efter att vi hade gått av bussen, även han på samma hållplats, så frågade jag om han ville ha hjälp att hitta till sin kompis då jag var osäker på om han skulle komma fram ordentligt, men det skulle ga bra utan hjälp enligt honom. Så jag sa hejdå till honom och gick in i min port och min lägenhet. Först då kom jag på att jag inte hade en aning om vad han hette, bara vart han bodde och vilken buss man tar dit ;P Känns lite lustigt. Men, men, tror inte jag kommer att se han nåt mer, fats man vet aldrig vad ödet kan komma med ^-^

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen också med "Erotiska Bibliotekarien"!!! (En sittning, middag typ, med erotiskt tema xD)

Kramar och Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar