lördag 19 september 2009

Svårt att hinna med...

Aaah! Jag har inte skrivit nåt inlägg på jättelänge...men jag skyller på skolan ;P Nja, det kan också bero på att jag inte riktigt haft lust och ork att skriva på sistone, men jag ska försöka bli bättre har jag tänkt. Men det får framtiden bestämma hur det blir.

Fast jag har ioförsig inte gjort alltför mycket på den sista tiden egentligen, även om jag faktiskt har gjort en del. Okej, nu förvirrade jag till och med mig själv xD
Ne, men vi kan börja med förra helgen som blev väldigt speciell.
Det var så att Alexandra hade en gammal kompis som fyllde år, Andreas, och han bor nere i Skåne. (Detta börjar låta som en saga eller liknande xD) Men hursomhelst så frågade hon mig om jag ville hänga på, och eftersom jag inte hade nåt för mig och dessutom var det ett tag sen jag träffade tanten, så hängde jag på. Först bar det av ner till Götet för mig på fredagen, och sen vidare till centralen på lördagen för att möta upp Alex som kom med bilen. Vi skulle även passa på att hälsa på andra Alexandra nere i Alnarp där hon går på universitet, och detta blev alltså första stoppet. Vi träffade henne och hennes pojkvän/fästman Jonathan och vandrade runt i en av Alnarps trädgårdar. Det blev en mysig stund vi stannade där och det var trevligt att träffa dem igen, man vet ju inte när nästa gång blir av. Därefter drog vi uppåt igen, vi skulle nämligen från Alnarp, ligger nära Lund, upp till Hässleholm. Däremot åkte vi vilse strax efter att vi lämnat Alnarp, så vi fick stanna och fråga ett par unga killar om vägen. De skrattade med tanke på att det var en bit dit, men de var trevliga och förklarade vägen för oss. Vi följde deras vägbeskrivning och drog vidare. Otroligt nog hittade vi rätt och började sakta men säkert närma oss Hässleholm. Andreas ringde oss strax innan och förklarade vart han var någonstans, tillslut så hittade vi han. Därefter blev det att försöka hänga med i farten när de körde före oss hem till Andreas. Det var inte så lätt eftersom deras bil var någorlunda ny och hade en del hästkrafter medans den bil vi hade var gammal och sliten. Mesta delen av vägen så såg vi inte den andra bilen, och vi hade tur som såg när han tillslut svängde in i ett bostadsområde i Vittsjö. Väl hemma hos honom så blev det tacos att äta, innan vi skulle ut i skogen.
Ja, det blev en väldigt speciell fest, det visade sig att vi skulle ut till en udde vid en sjö och jag hade Taosan med mig. Det gjorde det inte lätt eftersom hon var inställd på att bada helst hela tiden. Däremot fick hon inte det eftersom vi skulle åka båt över, och då en liten som jag skulle behöva lyfta i henne. Denna lilla båt tog ungefär 3 pers plus han som styrde båten, och det slutade med att det tog honom runt 2,5 timme att köra över alla som hade kommit. Som tur var så kom jag och Alex över relativt tidigt, men vi stod ändå dryga timmen och väntade innan. Det visade sig bli en väldigt lugn "fest". De som hade kommit pratade mest med annat folk som de redan kände, och man kände sig inte direkt "välkommen" in i samtalet. Det märktes verkligen att de som kände varandra sedan tidigare skulle prata med varandra. Det blev inte så socialt den kvällen, fast jag var på rätt konstigt humör så jag var inte speciellt intresserad av att vara social med människorna. Jag tillbringade kvällen med Alex och oftast var Andreas där och var social. Han var nog den enda som var social med oss, förutom en efterhängsen kille som stötte på Alex och en supergullig tjej som kom lite senare.

Runt halv 11 började vi prata om att åka hemåt då vi började bli trötta och frysa. Däremot visade det sig att "båtmannen" hade börjat fixa mat till sig, så då bestämde vi oss för att låta han äta i lugn och ro innan vi skulle be honom att köra oss över tillbaka. Vi fick vänta till strax innan 2, och då hade han redan kört över två gäng som faktiskt gick före oss. De bestämde att dra sig hemåt för bar nån timme sen, medans vi suttit och väntat sedan åtminstone kvart i 11. Men tillslut var det vår tur att åka över och vi fick den bästa turen för då var det stjärnklart och jättefint. Så fort man kom in i bilen igen blev man lycklig för minsta lilla grej; mjuka säten, värme, ljus etc. Efter att ha kört fram och tillbaka mellan Andreas hus och sjön en extra gång för att de som sov över skulle ha mer ved, så drog vi hemåt. Däremot hann vi inte så långt förrän Alex behövde sömn för att orka fortsätta, så vi stannade på första bästa mack, som blev Statoil i Örkelljunga. Där var det en polisbil som åkte runt macken först en gång medan vi höll på att fixa inför lite sömn, och sedan återvände den en gång till men sen försvann den. Men man kan bli lite skraj när man precis planerar på att sova i en bil på en Statoil-mack utan att veta om det är tillåtet eller ej. Men det gick alldeles utmärkt, eller det var ingen som reagerade iallafall. Vi stannade där och sov i ca 3 timmar, från kvart över 3 till 6, och därefter bar det av vidare upp mot Götet!
Vi fortsatte och allt var lugnt, nästan...vi var båda hungriga som f*n! Vi hade ju inte ätit nåt sedan tacosen kvällen innan och då jag e vegetarian så blev min rätt så fattig så magen var rätt så tom. Vi sökte med alla ögon längs vägen efter ett ställe som var öppet och hade nåt att äta. Tillslut kom vi till ett Eurostop! Där tänkte vi äta på Max men när vi kom dit insåg vi att det var stängt, så istället blev det frukost från macken där. Det var nog nåt av det godaste jag ätit! Fast jag hade nog kunnat äta vadsomhelst då eftersom jag var så hungrig hade allt vart gott.
Men, men, tillslut var vi hemma igen i Götet! Tror vi var framme vid Hjalmar Brantingsplatsen strax efter 9 eller nåt, men hursomhelst så blev jag avsläppt där för att ta spårvagnen hemåt till mor och far. Runt 10 var jag "hemma" och då drog jag direkt till sängen och däckade på en gång nästan. Sedan sov jag 6 timmar innan jag blev väckt av mor som säger att klockan är snart 5, det kanske är dags att gå upp nu?

Efter att jag snyltat på mors matlagning så stack jag tillbaka till mitt hem i Borås och sedan började veckan med en måndag, men eftersom klockan nu är halv 4 på söndagmorron så ska jag nog göra så att jag slutar här och fortsätter ikväll eller imorrn om jag kommer ihåg. Dessutom är detta inlägget redan på tok för långt så jag måste sluta det.

Men vi hörs nån gång! Ha de gött!
Kramar & Godnatt alla där ute!

1 kommentar: